Driftsstatus

Der er ingen driftsforstyrrelser, og du kan bruge esignatur uden problemer.

 

Se NemID's driftsstatus her.

Sidst opdateret:

Få besked ved driftsforstyrrelser

Indtast dit navn og din e-mailadresse, så modtager du en email, når der er driftsforstyrrelser eller opgraderinger udover de planlagte hver torsdag.

* Udfyld venligst de markerede felter.
* Vi mangler de sidste oplysninger fra dig. Udfyld venligst de markerede felter.
Tak for din tilmelding. Du vil fremover få besked på tilmeldte e-mailadresse ved driftsforstyrrelser.

Planlagt opdatering

Der er planlagte opdateringer hver torsdag kl. 7–8.
I dette tidsrum kan der derfor forekomme ustabilitet.

 

 

Validér et underskrevet dokument

Upload et dokument og validér de digitale underskrifter. Dokumentet bliver behandlet sikkert og fortroligt, og det er kun dig der kan se informationer om dokumentets gyldighed.

Spørgsmål og svar

Jeg skal underskrive med esignatur
Hvorfor har jeg fået besked fra esignatur om at underskrive et dokument?

esignatur er en digital signeringsløsning, som virksomheder bruger til at udsende dokumenter, der skal underskrives. Åbn e-mailen, og klik på ”Gå til dokument” for at komme i gang med at læse og underskrive det.

Hvad er en digital underskrift?

En digital underskrift er en måde at underskrive et dokument på elektronisk. En digital underskrift med esignatur er ligeså juridisk bindende som en fysisk underskrift.

Hvad er et digitalt underskrevet dokument?

Et digitalt underskrevet dokument er en PDF, som indeholder alle underskrivernes digitale underskrifter. Dokumentet kan nemt valideres og er ligeså juridisk bindende som et fysisk dokument med underskrifter.

Er det sikkert at underskrive et dokument via esignatur?

esignatur er en professionel virksomhed, som har stor fokus på sikkerhed. esignatur er vant til at håndtere personfølsomme data og lever op til omfattende sikkerhedskrav for at sikre dine oplysninger.

Læs mere om sikkerhed og gyldighed her.

Kan jeg underskrive digitalt uden NemID?

Nej, det kan du ikke. På nuværende tidspunkt kan esignatur kun bruges på det danske marked, da det danske NemID er påkrævet i underskriftsprocessen.

Det betyder, at det kun er muligt at underskrive, hvis du har et NemID. Kontakt den virksomhed, som beder dig om at underskrive, så I sammen kan finde en anden løsning.

Bestil NemID her.

Er min underskrift juridisk bindende og gyldig?

Har du underskrevet et dokument digitalt med esignatur, er din underskrift juridisk bindende og gyldig. Din underskrift og dokumentet er ligeså gyldigt som et fysisk underskrevet dokument og kan til enhver tid valideres af en uafhængig tredjepart.

Hvordan underskriver jeg med esignatur og NemID?

I den e-mail, du har modtaget, er der en knap, hvor der står ”Gå til dokument”.
Klik på denne, 
og vores esignatur-portal åbnes, så du kan logge ind og underskrive. Det eneste, du skal bruge for at underskrive, er dit NemID.

Hvem modtager og gemmer dokumentet med min digitale underskrift?

Når alle har underskrevet et dokument, bliver der sendt en kvittering til alle parter. I denne kvittering vil der enten være et link til det underskrevne dokument eller en vedhæftning med det underskrevne dokument.

Husk altid at gemme et kopi af dit underskrevne dokument et forsvarligt sted.

Hvem kan bruge esignatur?

Alle kan sådan set bruge esignatur. Det er dog virksomheder, som opretter og udsender dokumenter via esignatur, og herefter vil du modtage en email med besked om at underskrive det pågældende dokument.

Skal jeg være kunde eller medlem for at skrive under med esignatur?

Du skal ikke være kunde eller medlem for at underskrive med esignatur. Er du blevet bedt om at underskrive et dokument digitalt via esignatur, er alt, du skal bruge, dit NemID.

Du kan ikke blive kunde eller medlem som privatperson, og derfor er esignatur også gratisfor dig at bruge, da du ikke skal betale porto for at sende dokumentet retur.

Jeg har underskrevet med esignatur
Jeg har underskrevet. Hvad sker der nu?

Når du har underskrevet via esignatur og klikket på send, modtager du og virksomheden, som har bedt dig om at underskrive, det dokument, som I hver især kan gemme. Herfra er det en sag mellem dig og virksomheden.

Er min underskrift juridisk bindende og gyldig?

Har du underskrevet et dokument digitalt med esignatur, er din underskrift juridisk bindende og gyldig. Din underskrift og dokumentet er ligeså gyldigt som et fysisk underskrevet dokument og kan til enhver tid valideres af en uafhængig tredjepart.

Hvad sker der, hvis jeg eller en anden har underskrevet før signeringsordren blev annulleret?

Hvis du eller en anden har underskrevet før signeringsordren blev annulleret, så er de underskrifter nu ugyldige. Det er først når alle har underskrevet inden for den givne tidsfrist, at et aftaledokument er forseglet og endeligt.

Hvor lang tid er et digitalt underskrevet dokument gyldigt?

Et digitalt underskrevet dokument er gyldigt præcis ligeså lang tid som et fysisk underskrevet dokument.

Hvem modtager og gemmer dokumentet med min digitale underskrift?

Når alle har underskrevet et dokument, bliver der sendt en kvittering til alle parter. I denne kvittering vil der enten være et link til det underskrevne dokument eller en vedhæftning med det underskrevne dokument.

Husk altid at gemme et kopi af dit underskrevne dokument et forsvarligt sted.

Hvordan åbner jeg et underskrevet dokument?

Du skal bruge programmet Adobe Reader for at åbne og læse dokumentet på din computer.

Mange personer har allerede installeret programmet, men har du ikke, så kan du hente det her: http://get.adobe.com/dk/reader/ 

Hvordan kan jeg være sikker på, at min underskrift er godkendt?

Når du har gemt dokumentet på din computer og åbner det i Adobe Reader, vil der i toppen af dokumentet være en aflang blå bar, hvor der skal stå:

”Er signeret, og alle signaturer er gyldige. ”

Klik her for at se en guide til, hvordan du helt nøjagtigt kan se, at din underskrift er godkendt.

Jeg har fortrudt min underskrift. Hvad gør jeg?

Når først du har underskrevet et dokument, kan du desværre ikke ændre eller fortryde din underskrift. Her gælder de samme regler, som havde du lavet en fysisk underskrift med en kuglepen på et stykke papir.

Skal jeg printe dokumentet med min underskrift?

Du behøver ikke at printe dokumentet, når du har underskrevet det digitalt. Når du har underskrevet med esignatur, modtager alle parter et kopi af det eller de underskrevne dokumenter. Du slipper fuldstændig for at printe, underskrive fysisk, scanne/kopiere og sende dokumentet tilbage med posten.

Skriv til vores support

Udfyld felterne herunder og send dit spørgsmål eller besked til os,
så kontakter vi dig inden for 24 timer alle hverdage.

Navn og efternavn*
E-mail*
Virksomhed
Telefonnummer*
E-mail emne*
Referencenummer og besked*
Vedhæft fil
Vedhæft filer(Max 20MB per fil)

TAK FOR DIN HENVENDELSE.
Vi kontakter dig inden for 24 timer på alle hverdage.